10 nagaznih mina kojih se poduzetnici trebaju čuvati

10 nagaznih mina kojih se poduzetnici trebaju čuvati
 
 
Svaki poduzetnik će raditi pogreške. Jasno je da nitko nije savršen i da većina vlasnika tvrtki konstantno plovi neistraženim vodama, učeći putem. Rađenje grešaka je nemoguće potpuno izbjeći, ali postoje neke pogreške koje ne bi trebale biti tako česte koliko ih poduzetnici ponavljaju. Bez posebnog redoslijeda, slijedi 10 poduzetničkih nagaznih mina koje svakako trebate (i možeteizbjegavati.

 

1. Štednja na marketingu
Možete imati najbolji proizvod ili uslugu i davati najbolju vrijednost za novce, ali ako nitko to ne vidi, kako planirate preživljavati i rasti? Danas je svatko ''uštekan'' – snažna online prisutnost je ključna i morate biti spremni potrošiti novac da biste ga zaradili. Umjesto da tražite najjeftinije rješenje za online marketing, potražite marketinškog partnera koji može postići rezultate kakvi dovode do eksplozivnog rasta
 
2. Isplaćivanje velikih plaća u samom startu
Na početku poslovanja a ne biste trebali brinuti o generiranju velike plaće nego se fokusirati na rezanje osobnih troškova. Mnoge tvrtke inicijalno pribave veće svote za financiranje početka svog poslovanja i počnu raditi bez da pomno prate kretanje troškova. Uglavnom se vrlo brzo nakon toga nađu u situaciji u kojoj shvate da su financijski izvori "odjednom" presušili. Uz to treba naglasiti grubu činjenicu da se dotadašnji investitori i kreditori tada većinom povlače kako bi sprječili dodatno ulaganje novca u posao koji propada. Vrlo malo ulagača želi ulagati u brod koji naizgled tone. 
Ako pokrećete svoj posao sa limitiranim budžetom bez pomoći investitora, zaista pokušajte živjeti od ušteđevine, a ukoliko baš morate trošiti iz plaća, uzimajte minimum koji vam je dovoljan za preživljavanje
 
3. Nemate dobro razrađen plan zarađivanja
Posao mora generirati prihode. Postoje neki slučajevi kada se u medijima pojave ogromne procjene vrijednosti kompanija, kao kada je Tinder bio procijenjen na više od 5 milijardi dolara iako 20 mjeseci nije generirao ni lipe prihoda. No za svaki slučaj poput Tindera, postoje deseci tisuća tvrtki koje ne uspijevaju preživjeti na suvremenom tržištu. Najbolja šansa za preživljavanje vam je izuzetno detaljno razređen plan zarađivanja koji primjenjujete odmah od prvog dana ulaska u posao. 
 
4. Odabir krivog suosnivača (partnera)
Suosnivački odnos je vrlo sličan braku. Trebate se jako dobro razumjeti sa svojim partnerom i biti spremni na periode kada je poslovanje loše, događaju vam se neplanirani problemi i situacije u kojima ima potpuno različita stajališta. Nećete nekog tek upoznati i pojuriti s njim ravno u crkvu, zar ne? Morate se pobrinuti da ste vi i vaš poslovni partner komplementarni i da ćete biti sposobni zajedno prolaziti sve teške ceste koje vas čekaju na putu do krajnjeg cilja. 
 
5. Pokušavate sve napraviti sami i ne delegirate poslove
Jedna od mojih najvećih početničkih pogrešaka bio je stav da sve mogu sam. To nije bila stvar ega; mislim da je to više bila stvar nedostatka povjerenja. Nisam vjerovao da bi itko drugi mogao raditi sa tavkom posvećenosti poslu kakvu sam ja imao. To je prouzročilo previše odgovornosti koja se samo gomilala na mojim ramenima. Nemojte se bojati potpuno vjerovati članovima svog tima – naučite delegirati i dopustite im da rade posao za koji ste ih zaposlili. 
 
6. Nedovoljno ste fokusirani na vaše kupce
Možda mislite da znate što vaši kupci žele, ali nikada nećete biti 100% sigurni ukoliko ih ne pitate. Ignoriranje kupaca je najbrži način da izgubite početni zanos i dovedete svoj rast do zastoja. Komunicirajte s njima pomoću online istraživanja ili direktno, razgovorom. Pitajte ih što im se sviđa, što im se ne sviđa i koja je jedna stvar koju bi promijenili da su u vašim cipelama. Najbolja povratna informacija koju možete dobiti uvijek dolazi direktno od ljudi koji zapravo koriste vaše proizvode ili usluge. 
 
7. Ne plaćate pravno savjetovanje 
Nedavno sam savjetovao jedan startup tim u vezi njihovog marketinškog budžeta. Iako ih ulagači nisu obasuli milijunima, raspolažu pristojnom količinom novca i sami se financiraju. Osnivač tvrtke mi je rekao da su upravo bili unijeli neke promjene u svoju izjavu o zaštiti korisničkih podataka (privacy policy), naglasivši kako su uštedjeli 400 dolara uskladivši je sa jednom sličnom, umjesto da su dali svojem odvjetniku da je pregleda.
Nemojte odjednom postati štedljivi kad su u pitanju pravni savjeti. Iako se u početku njihovi troškovi mogu činiti visokima, mogli bi vam uštedjeti tisuće dolara i spriječiti buduće glavobolje.
 
8. Trošite novac nepotrebno
Iako lijep i moderan ured u razvijenom dijelu grada može biti jako privlačan, je li vam on zaista potreban? Netko mi je nedavno proslijedio eBay oglas u kojem se prodaje 6 komada aparata za igranje igrica, starih preko 20 godina, a dio su likvidirane imovine koja je nekoć pripadala jednom startup-u. 
Raspodijelite svoj novac na područja koja pridonose rastu i osiguravaju opstanak tvrtke na duge staze. Želite u ured dodati stol za stolni tenis? Postavite cilj koji treba doseći, koristeći stol kao nagradu. Nepromišljeno trošenje vrlo će brzo potopiti vaš brod.    
 
9. Čekate savršene situacije za izlazak na tržište
Pogodite što: savršenstvo ne postoji. Ako provodite previše vremena pokušavajući sve dovesti do savršenstva, mogli biste propustiti svoju priliku. Što brže izađete na tržište, brže možete doći do povratnih informacija od vaših potrošača i od tržišta, što vam koristi za prilagodbu, skaliranje i razvoj poslovanja. Zapravo, postojalo je nekoliko startup-a koji su nudili softver (u formi usluge) i izašli su na tržište prije nego što im je proizvod uopće bio spreman. Na taj su način povećali interes i vidjeli hoće li njihovo ciljano tržište uopće prihvatiti ponuđene cijene. 
 
10. Ustručavate se tražiti savjet i pomoć od drugih
Nikada se ne smijete ustručavati potražiti pomoć – bez obzira na to kakva vam prepreka stoji na putu. Postoji velika šansa da su se drugi poduzetnici suočili sa istim izazovom, samo možda u nekom drugom obujmu. Naučio sam da poduzetnička zajednica može biti veoma snažna i da su gotovo svi spremni pomoći svojim savjetom ili sugestijom. Sve što trebate učiniti jest - pitati. Ja sam uvelike poboljšao svoje poslovanje time što sam, kada mi je trebao, savjet zatražio od poduzetnika. I to najčešće od onih s kojima sam redovno komunicirao. 
 
 
 
Temeljeno na: https://www.entrepreneur.com/article/251510